Παρασκευή, 5 Σεπτεμβρίου 2014

Ήρθε η ώρα για καινούργια σχολικά...






Με το που μπαίνει ο Σεπτέμβρης και 
πλησιάζει η μέρα που αρχίζει η νέα 
σχολική χρονιά, οι γονείς μπαίνουν στη
διαδικασία επιλογής των απαραίτητων
 σχολικών ειδών...

Αυτό σημαίνει και νέα βάρη για τον οικογενειακό προυπολογισμό. Τι μπορούμε να κάνουμε για να διευκολύνουμε τα πράγματα χωρίς φυσικά να στερήσουμε από τα παιδιά μας όσα τους είναι απαραίτητα για το επόμενο εννιάμηνο στις σχολικές αίθουσες; Είναι απλό, αρκεί να κινηθούμε ως γονείς με σύνεση και προγραμματισμό. Ακολουθήστε τις  παρακάτω συμβουλές για την αγορά των σχολικών ειδών και για την επιλογή της σωστής σχολικής τσάντας: 



1. Καθορίζουμε εξαρχής τι είναι απαραίτητο και τι υπερβολή σε σχέση με τις αγορές των σχολικών ειδών. Εάν το παιδί μας δεν πηγαίνει για πρώτη φορά σχολείο τα πράγματα είναι απλούστερα – έχουμε την προηγούμενη εμπειρία. Εάν πάλι είναι πρωτάκι, ρωτάμε τους παλιότερους! Πρέπει να έχουμε πάντα κατά νου, ότι αυτό που συνήθως "πονάει την τσέπη μας" δεν είναι τόσο τα απαραίτητα, όσο μία σειρά από extra – περιττά κατ' ουσίαν πράγματα που παίρνουμε στο παιδί μας και τα οποία ανεβάζουν σημαντικά τα συνολικά έξοδα. Εάν αποφύγουμε λοιπόν τέτοιου είδους αγορές έχουμε κάνει ένα πρώτο σημαντικό βήμα.
 
2. Κάνουμε ένα καλό ξεκαθάρισμα στα περυσινά σχολικά είδη. Συχνά, πολλά από τα σχολικά είδη της περασμένης χρονιάς που πετάμε, είναι σε άριστη κατάσταση και μπορούν να μας καλύψουν και τη νέα σεζόν. Κάνουμε λοιπόν ένα προσεκτικό ξεκαθάρισμα και δεν πετάμε  τ ί π ο τ α   που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και φέτος. Η προσεκτική αυτή επιλογή του τι κρατάμε και τι όχι μπορεί ν' αποδειχτεί σημαντική ανάσα για τα οικονομικά μας.
 
3. Κάνουμε ανταλλαγές σχολικών ειδών! Τι εννοούμε; Απλά, π.χ. η τσάντα που χρησιμοποίησε ένα παιδί πέρυσι και είναι σε καλή κατάσταση μπορεί να χρησιμοποιηθεί θαυμάσια τη νέα χρονιά από κάποιο άλλο. Χρησιμοποιώντας αυτή την τακτική με φίλους και γνωστούς θα πετύχουμε σημαντική εξοικονόμηση χρημάτων τόσο στο δικό μας προυπολογισμό όσο και των άλλων. Και βέβαια ούτε λόγος όταν σε μία οικογένεια υπάρχουν περισσότερα από ένα παιδιά. Η συγκεκριμένη τακτική θα πρέπει να είναι ο κανόνας.
 
4. Πηγαίνουμε στα καταστήματα έχοντας καταρτίσει από πριν συγκεκριμένη λίστα αγορών. Αγοράζουμε σχολικά είδη έχοντας από πριν ετοιμάσει με ακρίβεια τη λίστα των αγορών μας  από την οποία και δεν παρεκλίνουμε! Κι εάν μερικές φορές θέλουμε να υποκύψουμε στα παρακάλια των παιδιών μας για μία έξτρα αγορά, υπάρχει κι εδώ λύση: καθορίζουμε εξαρχής (στο μυαλό μας) ένα μικρό ποσό που θα δώσουμε για να κάνουμε το χατήρι του μαθητή ή της μαθήτριας για μία παραπάνω αγορά και το φυλάμε ως μία έκπληξη που θα του δώσει χαρά χωρίς να μας υποχρεώσει να ξεφύγουμε από τα συγκεκριμένα οικονομικά πλαίσια μέσα στα οποία μπορούμε να κινηθούμε.


Με το που μπαίνει ο Σεπτέμβρης και πλησιάζει η μέρα που αρχίζει η νέα σχολική χρονιά, οι γονείς μπαίνουν στη διαδικασία επιλογής των απαραίτητων σχολικών ειδών. Και βέβαια το ν1 απαραίτητο είδος για τους μαθητές είναι η σχολική τσάντα. Η προσφορά στο εμπόριο είναι τεράστια σε σχέδια, μεγέθη και κατηγορίες τιμής. Πως όμως εμείς θα διαλέξουμε την κατάλληλη για το δικό μας παιδί; Ποια θα πρέπει να είναι τα βασικά κριτήρια για την επιλογή μας;
 
Συγκεντρώσαμε λοιπόν μερικά βασικά tips – ένα σύντομο οδηγό που πιστεύουμε ότι θα διευκολύνει τη διαδικασία:
 
 
1. Δεν αγοράζουμε σχολική τσάντα με τη λογική ότι το παιδί μας θα περάσει με αυτήν όλες τις τάξεις.
Στην πράξη με την ίδια τσάντα θα περάσει μία το πολύ δύο τάξεις καθώς και οι ανάγκες του διαφοροποιούνται αλλά και οι αντοχές της τσάντας δεν θα επαρκέσουν για παραπάνω. 
 
2. Δεν ξοδεύουμε κάποιο υπερβολικό ποσό για τη σχολική τσάντα.
Ας μην ξεχνάμε ότι σημασία δεν έχει το πόσο κοστίζει η τσάντα αλλά το εάν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του παιδιού μας στη συγκεκριμένη ηλικία και τάξη που βρίσκεται. Σε τελική ανάλυση η τσάντα είναι αναλώσιμη κι έχει ένα συγκεκριμένο – μάλλον σύντομο, κύκλο ζωής.
 
3. Προτιμούμε τις υφασμάτινες τσάντες που είναι πολύ πιο ελαφριές από τις δερμάτινες.
Μη λησμονούμε ότι η τσάντα θα φορτωθεί με τα βιβλία, τα υπόλοιπα σχολικά είδη αλλά και το κολατσιό που θα παίρνει καθημερινά μαζί του το παιδί μας. Όσο πιο ελαφριά λοιπόν είναι η ίδια η τσάντα τόσο λιγότερο θα είναι το συνολικό βάρος που αυτό θα καλείται να σηκώσει καθημερινά. Σύμφωνα μάλιστα με την Ελληνική Παιδιατρική Εταιρία  η σχολική τσάντα δε θα πρέπει να ζυγίζει περισσότερο από το 10% του σωματικού βάρους του μαθητή που τη μεταφέρει.
 
4. Είναι προτιμότερο η σχολική τσάντα που θα επιλέξουμε να είναι τροχήλατη – να έχει δηλαδή ενσωματωμένες ρόδες. Είναι κάτι που βοηθάει ιδιαίτερα στην καθημερινή μεταφορά της. 
 
5. Επιλέγουμε μία τσάντα που να διαθέτει αρκετές ξεχωριστές θήκες.
Αυτό γίνεται για 2 βασικούς λόγους:
i. Για να επιτυγχάνεται η σωστότερη κατανομή του συνολικού φορτίου που θα κληθεί να σηκώσει το παιδί μας.
ii Γιατί  το περιεχόμενό της θα αποτελείται από πολλά διαφορετικά πράγματα – όπως βιβλία, κασετίνα, φαγητό κ.ο.κ. Επίσης, καλό είναι να υπάρχει μία ξεχωριστή μικρή θήκη που θα κλείνει με φερμουάρ και όπου θα βάζουμε κάποια πιο "ευαίσθητα" αντικείμενα όπως τα χρήματα που τους δίνουμε για ν' αγοράσουν κάτι από την καντίνα του σχολείου ή τα κλειδιά του σπιτιού.
 
6. Προτού επιλέξουμε τη σχολική τσάντα του παιδιού μας για τη νέα σχολική χρονιά συμβουλευόμαστε τους "παλιότερους".
Δεν υπάρχει ασφαλέστερος τρόπος για να μάθουμε τις ανάγκες της συγκεκριμένης σχολικής χρονιάς, από το να ρωτήσουμε κάποιον γονιό που το παιδί του έχει μόλις τελειώσει τη συγκεκριμένη τάξη. Έτσι, σχηματίζουμε μία σαφή εικόνα για τις ανάγκες που θα έχει να καλύψει η τσάντα και προχωρούμε με πιο ξεκάθαρα κριτήρια στην επιλογή της.
 
7. Η σχολική τσάντα που θα διαλέξουμε πρέπει να έχει οπωσδήποτε δύο ιμάντες που θα μπορούν να ρυθμίζονται έτσι ώστε να προσαρμόζονται σε κάθε σωματότυπο.
Αποφεύγουμε τις τσάντες με ένα ιμάντα – τύπου "ταχυδρόμου'', καθώς δεν κατανέμουν ομοιόμορφα το βάρος στο σώμα του παιδιού, ενώ παράλληλα φροντίζουμε ώστε οι δύο ιμάντες να διαθέτουν ειδικό υλικό (βάτες) στο σημείο που ακουμπούν στους ώμους του παιδιού.
 
8. Τέλος, ας έχουμε κατά νου ότι εάν το παιδί μας αντιμετωπίζει οποιασδήποτε φύσεως μυοσκελετικά προβλήματα θα πρέπει οπωσδήποτε να συμβουλευτούμε έναν ειδικό για τα συγκεκριμένα θέματα ιατρό, προτού προχωρήσουμε στην αγορά της σχολικής τσάντας.
 
- See more at: http://praktikesidees.gr/v2/paidi/pws-epilegoume-sxolikh-tsanta/#sthash.nUUVxMHh.dpuf
 Και βέβαια το πιο απαραίτητο είδος για τους μαθητές είναι η σχολική τσάντα. Η προσφορά στο εμπόριο είναι τεράστια σε σχέδια, μεγέθη και κατηγορίες τιμής. Πως όμως εμείς θα διαλέξουμε την κατάλληλη για το δικό μας παιδί; Ποια θα πρέπει να είναι τα βασικά κριτήρια για την επιλογή μας;


1. Δεν αγοράζουμε σχολική τσάντα με τη λογική ότι το παιδί μας θα περάσει με αυτήν όλες τις τάξεις. Στην πράξη με την ίδια τσάντα θα περάσει συνήθως δύο τάξεις καθώς και οι ανάγκες του διαφοροποιούνται αλλά και οι αντοχές της τσάντας δεν θα επαρκέσουν για παραπάνω.
 
2. Δεν ξοδεύουμε κάποιο υπερβολικό ποσό για τη σχολική τσάντα. Ας μην ξεχνάμε ότι σημασία δεν έχει το πόσο κοστίζει η τσάντα αλλά το εάν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του παιδιού μας στη συγκεκριμένη ηλικία και τάξη που βρίσκεται. Σε τελική ανάλυση η τσάντα είναι αναλώσιμη κι έχει ένα συγκεκριμένο – μάλλον σύντομο, κύκλο ζωής.

3. Προτιμούμε τις υφασμάτινες τσάντες που είναι πολύ πιο ελαφριές από τις δερμάτινες. Μη λησμονούμε ότι η τσάντα θα φορτωθεί με τα βιβλία, τα υπόλοιπα σχολικά είδη αλλά και το κολατσιό που θα παίρνει καθημερινά μαζί του το παιδί μας. Όσο πιο ελαφριά λοιπόν είναι η ίδια η τσάντα τόσο λιγότερο θα είναι το συνολικό βάρος που αυτό θα καλείται να σηκώσει καθημερινά. Σύμφωνα μάλιστα με την Ελληνική Παιδιατρική Εταιρία  η σχολική τσάντα δε θα πρέπει να ζυγίζει περισσότερο από το 10% του σωματικού βάρους του μαθητή που τη μεταφέρει.
 
4. Είναι προτιμότερο η σχολική τσάντα που θα επιλέξουμε να είναι τροχήλατη – να έχει δηλαδή ενσωματωμένες ρόδες. Είναι κάτι που βοηθάει ιδιαίτερα στην καθημερινή μεταφορά της.
 
5. Επιλέγουμε μία τσάντα που να διαθέτει αρκετές ξεχωριστές θήκες. Αυτό γίνεται για 2 βασικούς λόγους: α) Για να επιτυγχάνεται η σωστότερη κατανομή του συνολικού φορτίου που θα κληθεί να σηκώσει το παιδί μας και β) Γιατί  το περιεχόμενό της θα αποτελείται από πολλά διαφορετικά πράγματα – όπως βιβλία, κασετίνα, φαγητό κ.ο.κ. Επίσης, καλό είναι να υπάρχει μία ξεχωριστή μικρή θήκη που θα κλείνει με φερμουάρ και όπου θα βάζουμε κάποια πιο "ευαίσθητα" αντικείμενα όπως τα χρήματα που τους δίνουμε για ν' αγοράσουν κάτι από την καντίνα του σχολείου ή τα κλειδιά του σπιτιού.
 
6. Προτού επιλέξουμε τη σχολική τσάντα του παιδιού μας για τη νέα σχολική χρονιά θα ήταν καλό να συμβουλευτούμε τους "παλιότερους". Δεν υπάρχει ασφαλέστερος τρόπος για να μάθουμε τις ανάγκες της συγκεκριμένης σχολικής χρονιάς, από το να ρωτήσουμε κάποιον γονιό που το παιδί του έχει μόλις τελειώσει τη συγκεκριμένη τάξη. Έτσι, σχηματίζουμε μία σαφή εικόνα για τις ανάγκες που θα έχει να καλύψει η τσάντα και προχωρούμε με πιο ξεκάθαρα κριτήρια στην επιλογή της.
 
7. Η σχολική τσάντα που θα διαλέξουμε πρέπει να έχει οπωσδήποτε δύο ιμάντες που θα μπορούν να ρυθμίζονται έτσι ώστε να προσαρμόζονται σε κάθε σωματότυπο. Αποφεύγουμε τις τσάντες με ένα ιμάντα – τύπου "ταχυδρόμου'', καθώς δεν κατανέμουν ομοιόμορφα το βάρος στο σώμα του παιδιού, ενώ παράλληλα φροντίζουμε ώστε οι δύο ιμάντες να διαθέτουν ειδικό υλικό (βάτες) στο σημείο που ακουμπούν στους ώμους του παιδιού.
 
8. Τέλος, ας έχουμε κατά νου ότι εάν το παιδί μας αντιμετωπίζει οποιασδήποτε φύσεως μυοσκελετικά προβλήματα*θα πρέπει οπωσδήποτε να συμβουλευτούμε έναν ειδικό για τα συγκεκριμένα θέματα ιατρό, προτού προχωρήσουμε στην αγορά της σχολικής τσάντας.


ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ !!!

 


πηγή: praktikesidees.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου