Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014

Ενα ποίημα για τον Άγιο Βαλεντίνο



Χρόνια Πολλά σε όλους τους Ερωτευμένους.
Όσοι ή όσες δεν έχουν βρεί ακόμη
τον Βαλεντίνο ή την Βαλεντίνα τους 
εύχομαι φέτος να είναι η τελευταία χρονιά 
που θα την περάσουν με παρέα την μοναξιά τους




Ο έρωτας παραμένει μια διττή και αρχέγονη δύναμη στην ζωή κάθε ανθρώπου,
σε κάθε γωνιά της οικουμένης, σε κάθε εποχή…
Το αρχαιότερο ερωτικό ποίημα που έχει ανακαλυφθεί στον κόσμο πάντως βρέθηκε κατά τη διάρκεια ανασκαφής στα τέλη του 19ου αιώνα στην περιοχή Νιπούρ στην αρχαία Σουμερία, δηλαδή στο σημερινό Ιρακ.
Το ποίημα βρέθηκε γραμμένο πάνω σε πινάκιο μαζί με άλλες πινακίδες των Σουμερίων, όπου συνήθως καταγράφονταν ιστορίες και θρύλοι, δικαστικές αποφάσεις και κρατικά διατάγματα, καθώς και άλλες συμφωνίες.
Το πινάκιο ήταν φτιαγμένο από πηλό και χρονολογείται περίπου στο 2037 π.Χ. Θεωρείται λοιπόν το αρχαιότερο ερωτικό ποίημα που έχει βρεθεi ποτέ. Το έργο έχει εκτεθεί ήδη σε διάφορα μουσεία του κόσμου.


Διαβάστε το ποίημα 4051 ετών!



«Γαμπρέ, αγαπημένε της καρδιάς μου,
σαν το μέλι γλυκιά είναι η ομορφιά σου.
Λιοντάρι, αγαπημένο της καρδιάς μου με μάγεψες.
‘Ασε με να σταθώ τρέμοντας, μπροστά σου,
να σε αγγίξω με το χάδι μου.
Το χάδι μου είναι ακριβό,
πιο απολαυστικό είναι από την ομορφιά.
Σαν το μέλι με το γάλα.
Γαμπρέ, πες στη μητέρα μου,
θα σου δώσει λιχουδιές.
Στον πατέρα μου, θα σου δώσει δώρα.
Τη ψυχή σου να ζωντανέψω, ξέρω.
Γαμπρέ κοιμήσου στο σπίτι μας ως την αυγή,
τη καρδιά σου ξέρω πως να ευχαριστήσω.
Λιοντάρι κοιμήσου στο σπίτι μας ως την αυγή.
Εσύ, επειδή μ’ αγαπάς, κύριέ μου,
κύριε προστάτη μου, Σουσίν μου,
εσύ που ευφραίνεις τη καρδιά της Ενλίλ,
άγγιξέ με, με το χάδι σου».


Στο παραπάνω βίντεο 
μπορείτε να απολαύσετε 
μελωποιημένο το ποιήμα. 


πηγη: newpost.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου