Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013

Το γλυκό Πορτοκάλι της μαμάς-Μαρίας...


Στα γλυκά του κουταλιού 
δεν είμαι πολύ φίλη αλλά 
κάποια απο αυτά είναι 
αδυναμίες μου...

Απο μικρή θυμάμαι να περνάω πέρα-δώθε στη κουζίνα και να λοξοκοιτάω τη γυάλα με το γλυκό πορτοκάλι που φτιάχνει η μαμά μου. Ήταν μαγική αυτή η γυάλα... μόλις τελείωνε, τσουπ σε δύο μέρες έιχε ξαναγεμίσει πάλι!!! 




Όποιος θέλει να μεταφέρει αυτή τη μαγεία στη κουζίνα του , ιδού τα υλικά :

  • 40 κομμάτια απο χοντρή φλούδα πορτοκαλιού, ακέρωτα.
  • 1,5 κιλό ζάχαρη
  • 1,5 ποτήρι νερό
Αφού έχετε πλύνει καλά τα πορτοκάλια, αν θέλετε τα περνάτε πολύ ελαφρά απο τον τρίφτη. Κόβετε τα κομμάτια τα περνάτε με χοντρή βελόνα σε κλωστή και τα βάζετε να βράσουν. Αλλάζετε το νερό 3 φορές ή 2 άν θέλετε να σας αφήνει λίγο πικρίλα στο τέλος. Τα σουρώνετε και τα αφήνετε να ξεκουραστούν για καμμιά ώρα στο σουρωτήρι. Τα βάζετε σε φαρδιά κατσαρόλα με τη ζάχαρη και το νερό, αφού τα βγάλετε απο τη κλωστή και τα αφήνετε όλο το βράδυ να κοιμηθούν ήσυχα γιατί το πρωί θα τα βράσετε! Το πρωί ξεκινάτε το βράσιμο για να δέσει το σιρόπι. Αν δείτε ότι είναι σχεδόν έτοιμο του ρίχνετε μισό λεμόνι όπως είναι με τη φλούδα και ολοκληρώνετε το γλυκό. Αφού το αφήσετε να κρυώσει, καθίστε αναπαυτικά δίπλα στο τζάκι και απολάυστε το !!!



 Η ίδια συνταγή μπορεί να γίνει και για γλυκό νεράτζι.
Καλή Επιτυχία !!!!

1 σχόλιο:

  1. Αν και ανήκω στην αντίπερα όχθη εκείνης των γλυκών του κουταλιού, στην όχθη των γλυκών του ποτηριού εννοώ, επέτρεψε μου μια μικρή προσθήκη ή έστω προέκταση.
    “Καλό θα είναι μετά το στράγγισμα στο σουρωτήρι και την αφαίρεση της κλωστής, όπως αναφέρεις, να απλώσουμε τα πορτοκαλάκια επάνω σε μια καθαρή πετσέτα για δώδεκα περίπου ώρες. Θα επιτύχουμε το κατάλληλο στέγνωμα για γευστικότερο αποτέλεσμα (φαινόμενο όσμωσης).Η συνέχεια επί της πλατιάς κατσαρόλας…
    Σε ευχαριστώ για την φιλοξενία και για την χαρά που μου έδωσες προκαλώντας τη μνήμη μου, μετά από πολλές δεκαετίες, να ανασύρει κάτι που είχε πάρει και το δικό μου μάτι…

    ΑπάντησηΔιαγραφή