Τρίτη, 23 Σεπτεμβρίου 2014

Μην με ξυπνάς απ'τις έξι




Όσοι γονείς έχουν παιδιά που πηγαίνουν στο σχολέιο,
 ξέρουν καλά ότι οι δυσκολότερες ώρες της ημέρας
 είναι το πρωινό ξύπνημα με την προετοιμασία
για να ξεκινήσουν για το σχολείο και 
η ώρα του διαβάσματος το απόγευμα...



Το παιδιά δεν ξυπνάνε εύκολα, ο χρόνος είναι περιορισμένος, η διάθεσή τους -αφού ξυπνήσουν- εμφανώς βαριεστημένη και ο γονιός πρέπει να τα προλάβει ΟΛΑ στο περιορισμένο χρονικό διάστημα που έχει στη διάθεσή του.Υπάρχει λοιπόν τρόπος να κάνουμε την κατάσταση ευκολότερη; Υπάρχει… Το σημαντικότερο βήμα είναι η σωστή οργάνωση, η οποία ξεκινάει από το προηγούμενο βράδυ. Διαβάστε πώς : 

Το προηγούμενο βράδυ: 

-          Επιλέγουμε κι ετοιμάζουμε τα ρούχα που θα φορέσει το παιδί μας την επόμενη ημέρα στο σχολείο. Με τον τρόπο αυτό γλιτώνουμε μία από τις σημαντικότερες αιτίες καθυστέρησης πριν την έγκαιρη προσέλευση στο σχολείο.

-         Φροντίζουμε ώστε το παιδί μας να ετοιμάσει τη τσάντα του με όλα τα απαραίτητα για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας.

-        Ετοιμάζουμε το φαγητό που θα πάρει μαζί του το παιδί με τρόπο ώστε το μόνο που θα χρειαστεί να κάνουμε το επόμενο πρωί είναι να το βάλουμε στη τσάντα του.

-        Φροντίζουμε το βράδυ το παιδί να κάνει ένα χλιαρό μπάνιο το οποίο το χαλαρώνει και προσπαθούμε να αποφύγουμε την τηλεόραση – δεν βοηθάει… Και φυσικά καλό είναι να πέφτει για ύπνο όσο νωρίτερα γίνεται. Όλα τα παραπάνω πολλαπλασιάζουν τις πιθανότητες που έχουμε για ένα πιο εύκολο ξύπνημα το επόμενο πρωί.



Το πρωί:

-          Έχοντας ξυπνήσει πρώτοι πρέπει να έχουμε τακτοποιήσει κατά το δυνατόν τις δικές μας πρωινές εκκρεμότητες ώστε να αφιερώσουμε τον υπόλοιπο χρόνο μας στο ξύπνημα του παιδιού.

-           Δε μιλάμε απότομα ούτε πιέζουμε το παιδί να σηκωθεί – αυτή η συμπεριφορά συνήθως φέρνει τα αντίθετα αποτελέσματα. Ένα φιλί και δυο γλυκά λογάκια πάντα κάνουν το ξύπνημα ευκολότερο...

-      Αποφεύγουμε να ανοίξουμε την τηλεόραση. Το μόνο που θα καταφέρουμε είναι να αποσυντονίσουμε το παιδί δυσκολεύοντας τα πράγματα.

-              Μία έξυπνη ιδέα είναι να βάζουμε το ξυπνητήρι λίγο πιο νωρίς, ώστε να δώσουμε στο παιδί λίγο χρόνο παραπάνω για το αγαπημένο του χουζούρεμα. Βέβαια, βασική προϋπόθεση για να λειτουργήσει αυτό είναι το παιδί να μην έχει αργήσει να πέσει για ύπνο το προηγούμενο βράδυ…

-           Τέλος, μια ακόμη λύση για τις πολύ δύσκολες στιγμές, είναι να έχουμε στα χέρια μας ένα κρυφό ατού. Για παράδειγμα, ένα γλύκισμα το οποίο ξέρουμε ότι αρέσει στο παιδί και το οποίο ίσως αποτελέσει ένα γερό κίνητρο για να σηκωθεί από το κρεβατάκι του και να προχωρήσει στις βασικές ενέργειες προετοιμασίες. Προσοχή όμως: το κίνητρο αυτό δεν πρέπει να είναι ο κανόνας (να το περιμένει δηλαδή το παιδί καθημερινά) αλλά μια έκτακτη λύση για κάποια πολύ δύσκολα πρωινά, όταν τίποτε άλλο απο τα παραπάνω δεν λειτουργεί…




Και φτάνει το απόγευμα και η ώρα που πρέπει να διαβάσουν τα παιδιά. Μία καθημερινή πηγή άγχους για γονείς και παιδιά. Οι ώρες δεν μας φθάνουν, τα παιδιά θέλουν να παίξουν όσο περισσότερο γίνεται (απόλυτα λογικό) και εμείς οι γονείς να είμαστε βέβαιοι ότι είναι πανέτοιμα για την επόμενη σχολική ημέρα.

Διαβάστε παρακάτω κάποια "μυστικά "που θα μπορούσαν να κάνουν την όλη διαδικασία ευκολότερη και κυρίως παραγωγικότερη για τα παιδιά μας:

1. Κάθε παιδί πρέπει να έχει τον δικό του ξεχωριστό χώρο για διάβασμα. Είναι πολύ σημαντικό το κάθε παιδί να έχει το δικό του χώρο μελέτης. Όταν λέμε 'ξεχωριστό χώρο' δεν εννοούμε απαραίτητα ξεχωριστό δωμάτιο (καθώς μία τρίτεκνη οικογένεια θα χρειαζόταν…3 ξεχωριστά δωμάτια) αλλά τουλάχιστον να έχει τη δική του μικρή αυτονομία – στο μέτρο του εφικτού.  Γενικότερα βοηθάει πολύ, το παιδί να έχει τη δική του αποκλειστική 'γωνιά' όπου θα έχει σε μόνιμη βάση τα σχολικά βιβλία και τη γραφική του ύλη και εκεί θα περνάει το χρόνο που είναι απαραίτητος για να ετοιμάσει τα μαθήματα της επόμενης ημέρας.

2. Η ώρα του διαβάσματος είναι…ιερή. Η προσοχή του παιδιού (όπως και των μεγάλων άλλωστε) αποσπάται εύκολα. Εάν θέλουμε οι ώρες που διαβάζει να είναι πραγματικά παραγωγικές, θα πρέπει στο σπίτι να επικρατεί μία κατάσταση σχετικού…σιωπητηρίου - τουλάχιστον κοντά στο δωμάτιο που μελετάει. Έτσι η τηλεόραση ή το ραδιόφωνο καλό είναι να μην λειτουργούν το συγκεκριμένο διάστημα, και καλό θα ηταν επίσης να μην δεχόμαστε επισκέψεις στο σπίτι εκείνη την ώρα. Όσο πιο πολύ προσηλωμένο είναι το παιδί τόσο πιο γρήγορα και αποδοτικά ολοκληρώνει τις σχολικές του υποχρεώσεις.

3. Κάνουμε ένα σωστό προγραμματισμό καθορίζοντας ώρες για παιχνίδι κι ώρες για διάβασμα. Κάθε παιδί έχει τους δικούς του ρυθμούς. Αν και γενικά θεωρείται καλύτερο τα παιδιά να διαβάζουν τα μαθήματά τους για την επόμενη ημέρα έως νωρίς το απόγευμα, πολλά παιδιά έχουν ανάγκη από ένα διάλλειμα χαλάρωσης προτού ξαναμπούν σε σχολικούς ρυθμούς. Γενικά, το πιο σημαντικό είναι να βρούμε για τα παιδιά μας τη φόρμα εκείνη διαβάσματος αλλά και παιχνιδιού που ταιριάζει στο καθένα. Ας θυμόμαστε πάντως ότι το παιχνίδι είναι επίσης απαραίτητο!

4. Η εποπτεία στο πως πηγαίνει το παιδί με το διάβασμα της επόμενης ημέρας είναι βασική προτεραιότητα. Συμφωνούμε στο ότι το 24ωρο ενός γονιού δεν είναι καθόλου απλό. Δουλειά στο γραφείο, δουλειά στο σπίτι (ιδίως για τις μητέρες), εκκρεμότητες πάσης φύσεως να τρέχουν κ.ο.κ. Όμως χωρίς ένα σοβαρό έλεγχο στο πως πάνε τα πράγματα με τα διαβάσματα της επόμενης ημέρας είναι …στατιστικά αποδεδειγμένο ότι σύντομα θα παρουσιασθούν θέματα. Κι αυτό γιατί τα παιδιά είναι…παιδιά! Άλλωστε η εποπτεία του γονιού βοηθάει τη διαδικασία του διαβάσματος να ολοκληρώνεται στο σωστό χρόνο, αφήνοντας έτσι την άνεση στο παιδί να παίξει ή να ασχοληθεί με οτιδήποτε άλλο το ξεκουράζει.

5. Εστιάζουμε στις παρατηρήσεις και τη βαθμολογία των δασκάλων στις εργασίες των παιδιών μας. Αυτό δεν έχει φυσικά ως στόχο να επιτημήσουμε το παιδί εάν έχει κάπου μια αποτυχία αλλά να εντοπίσουμε τις γνωστικές του αδυναμίες καθώς και να το βοηθήσουμε να εντοπίσει τα λάθη που έκανε ώστε να να μην τα επαναλάβει την επόμενη φορά.

6. Διατηρούμε συχνή επαφή με τους δασκάλους του παιδιού μας. Με τον τρόπο αυτό παίρνουμε από πρώτο χέρι μία άμεση εικόνα του πως συμπεριφέρεται το παιδί μας στο σχολείο, που παρουσιάζει αδυναμίες, ποια είναι τα δυνατά του σημεία κ.ο.κ. Καλό είναι δε, η επικοινωνία με τους δασκάλους να μην περιορίζεται στις τακτικές μηνιαίες συναντήσεις αλλά να επιδιώκουμε να είναι συχνότερη. Ας θυμόμαστε, ότι ακόμη και δύο κουβέντες παραπάνω την ώρα που πάμε να πάρουμε το παιδί μπορεί ν' αποδειχτούν εξαιρετικά διαφωτιστικές.



Και μην ξεχνάτε πως 
κάποτε υπήρξαμε κι εμείς μαθητές.
 Υπομονή ...


Παρασκευή, 5 Σεπτεμβρίου 2014

Ήρθε η ώρα για καινούργια σχολικά...






Με το που μπαίνει ο Σεπτέμβρης και 
πλησιάζει η μέρα που αρχίζει η νέα 
σχολική χρονιά, οι γονείς μπαίνουν στη
διαδικασία επιλογής των απαραίτητων
 σχολικών ειδών...

Αυτό σημαίνει και νέα βάρη για τον οικογενειακό προυπολογισμό. Τι μπορούμε να κάνουμε για να διευκολύνουμε τα πράγματα χωρίς φυσικά να στερήσουμε από τα παιδιά μας όσα τους είναι απαραίτητα για το επόμενο εννιάμηνο στις σχολικές αίθουσες; Είναι απλό, αρκεί να κινηθούμε ως γονείς με σύνεση και προγραμματισμό. Ακολουθήστε τις  παρακάτω συμβουλές για την αγορά των σχολικών ειδών και για την επιλογή της σωστής σχολικής τσάντας: 



1. Καθορίζουμε εξαρχής τι είναι απαραίτητο και τι υπερβολή σε σχέση με τις αγορές των σχολικών ειδών. Εάν το παιδί μας δεν πηγαίνει για πρώτη φορά σχολείο τα πράγματα είναι απλούστερα – έχουμε την προηγούμενη εμπειρία. Εάν πάλι είναι πρωτάκι, ρωτάμε τους παλιότερους! Πρέπει να έχουμε πάντα κατά νου, ότι αυτό που συνήθως "πονάει την τσέπη μας" δεν είναι τόσο τα απαραίτητα, όσο μία σειρά από extra – περιττά κατ' ουσίαν πράγματα που παίρνουμε στο παιδί μας και τα οποία ανεβάζουν σημαντικά τα συνολικά έξοδα. Εάν αποφύγουμε λοιπόν τέτοιου είδους αγορές έχουμε κάνει ένα πρώτο σημαντικό βήμα.
 
2. Κάνουμε ένα καλό ξεκαθάρισμα στα περυσινά σχολικά είδη. Συχνά, πολλά από τα σχολικά είδη της περασμένης χρονιάς που πετάμε, είναι σε άριστη κατάσταση και μπορούν να μας καλύψουν και τη νέα σεζόν. Κάνουμε λοιπόν ένα προσεκτικό ξεκαθάρισμα και δεν πετάμε  τ ί π ο τ α   που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και φέτος. Η προσεκτική αυτή επιλογή του τι κρατάμε και τι όχι μπορεί ν' αποδειχτεί σημαντική ανάσα για τα οικονομικά μας.
 
3. Κάνουμε ανταλλαγές σχολικών ειδών! Τι εννοούμε; Απλά, π.χ. η τσάντα που χρησιμοποίησε ένα παιδί πέρυσι και είναι σε καλή κατάσταση μπορεί να χρησιμοποιηθεί θαυμάσια τη νέα χρονιά από κάποιο άλλο. Χρησιμοποιώντας αυτή την τακτική με φίλους και γνωστούς θα πετύχουμε σημαντική εξοικονόμηση χρημάτων τόσο στο δικό μας προυπολογισμό όσο και των άλλων. Και βέβαια ούτε λόγος όταν σε μία οικογένεια υπάρχουν περισσότερα από ένα παιδιά. Η συγκεκριμένη τακτική θα πρέπει να είναι ο κανόνας.
 
4. Πηγαίνουμε στα καταστήματα έχοντας καταρτίσει από πριν συγκεκριμένη λίστα αγορών. Αγοράζουμε σχολικά είδη έχοντας από πριν ετοιμάσει με ακρίβεια τη λίστα των αγορών μας  από την οποία και δεν παρεκλίνουμε! Κι εάν μερικές φορές θέλουμε να υποκύψουμε στα παρακάλια των παιδιών μας για μία έξτρα αγορά, υπάρχει κι εδώ λύση: καθορίζουμε εξαρχής (στο μυαλό μας) ένα μικρό ποσό που θα δώσουμε για να κάνουμε το χατήρι του μαθητή ή της μαθήτριας για μία παραπάνω αγορά και το φυλάμε ως μία έκπληξη που θα του δώσει χαρά χωρίς να μας υποχρεώσει να ξεφύγουμε από τα συγκεκριμένα οικονομικά πλαίσια μέσα στα οποία μπορούμε να κινηθούμε.


Με το που μπαίνει ο Σεπτέμβρης και πλησιάζει η μέρα που αρχίζει η νέα σχολική χρονιά, οι γονείς μπαίνουν στη διαδικασία επιλογής των απαραίτητων σχολικών ειδών. Και βέβαια το ν1 απαραίτητο είδος για τους μαθητές είναι η σχολική τσάντα. Η προσφορά στο εμπόριο είναι τεράστια σε σχέδια, μεγέθη και κατηγορίες τιμής. Πως όμως εμείς θα διαλέξουμε την κατάλληλη για το δικό μας παιδί; Ποια θα πρέπει να είναι τα βασικά κριτήρια για την επιλογή μας;
 
Συγκεντρώσαμε λοιπόν μερικά βασικά tips – ένα σύντομο οδηγό που πιστεύουμε ότι θα διευκολύνει τη διαδικασία:
 
 
1. Δεν αγοράζουμε σχολική τσάντα με τη λογική ότι το παιδί μας θα περάσει με αυτήν όλες τις τάξεις.
Στην πράξη με την ίδια τσάντα θα περάσει μία το πολύ δύο τάξεις καθώς και οι ανάγκες του διαφοροποιούνται αλλά και οι αντοχές της τσάντας δεν θα επαρκέσουν για παραπάνω. 
 
2. Δεν ξοδεύουμε κάποιο υπερβολικό ποσό για τη σχολική τσάντα.
Ας μην ξεχνάμε ότι σημασία δεν έχει το πόσο κοστίζει η τσάντα αλλά το εάν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του παιδιού μας στη συγκεκριμένη ηλικία και τάξη που βρίσκεται. Σε τελική ανάλυση η τσάντα είναι αναλώσιμη κι έχει ένα συγκεκριμένο – μάλλον σύντομο, κύκλο ζωής.
 
3. Προτιμούμε τις υφασμάτινες τσάντες που είναι πολύ πιο ελαφριές από τις δερμάτινες.
Μη λησμονούμε ότι η τσάντα θα φορτωθεί με τα βιβλία, τα υπόλοιπα σχολικά είδη αλλά και το κολατσιό που θα παίρνει καθημερινά μαζί του το παιδί μας. Όσο πιο ελαφριά λοιπόν είναι η ίδια η τσάντα τόσο λιγότερο θα είναι το συνολικό βάρος που αυτό θα καλείται να σηκώσει καθημερινά. Σύμφωνα μάλιστα με την Ελληνική Παιδιατρική Εταιρία  η σχολική τσάντα δε θα πρέπει να ζυγίζει περισσότερο από το 10% του σωματικού βάρους του μαθητή που τη μεταφέρει.
 
4. Είναι προτιμότερο η σχολική τσάντα που θα επιλέξουμε να είναι τροχήλατη – να έχει δηλαδή ενσωματωμένες ρόδες. Είναι κάτι που βοηθάει ιδιαίτερα στην καθημερινή μεταφορά της. 
 
5. Επιλέγουμε μία τσάντα που να διαθέτει αρκετές ξεχωριστές θήκες.
Αυτό γίνεται για 2 βασικούς λόγους:
i. Για να επιτυγχάνεται η σωστότερη κατανομή του συνολικού φορτίου που θα κληθεί να σηκώσει το παιδί μας.
ii Γιατί  το περιεχόμενό της θα αποτελείται από πολλά διαφορετικά πράγματα – όπως βιβλία, κασετίνα, φαγητό κ.ο.κ. Επίσης, καλό είναι να υπάρχει μία ξεχωριστή μικρή θήκη που θα κλείνει με φερμουάρ και όπου θα βάζουμε κάποια πιο "ευαίσθητα" αντικείμενα όπως τα χρήματα που τους δίνουμε για ν' αγοράσουν κάτι από την καντίνα του σχολείου ή τα κλειδιά του σπιτιού.
 
6. Προτού επιλέξουμε τη σχολική τσάντα του παιδιού μας για τη νέα σχολική χρονιά συμβουλευόμαστε τους "παλιότερους".
Δεν υπάρχει ασφαλέστερος τρόπος για να μάθουμε τις ανάγκες της συγκεκριμένης σχολικής χρονιάς, από το να ρωτήσουμε κάποιον γονιό που το παιδί του έχει μόλις τελειώσει τη συγκεκριμένη τάξη. Έτσι, σχηματίζουμε μία σαφή εικόνα για τις ανάγκες που θα έχει να καλύψει η τσάντα και προχωρούμε με πιο ξεκάθαρα κριτήρια στην επιλογή της.
 
7. Η σχολική τσάντα που θα διαλέξουμε πρέπει να έχει οπωσδήποτε δύο ιμάντες που θα μπορούν να ρυθμίζονται έτσι ώστε να προσαρμόζονται σε κάθε σωματότυπο.
Αποφεύγουμε τις τσάντες με ένα ιμάντα – τύπου "ταχυδρόμου'', καθώς δεν κατανέμουν ομοιόμορφα το βάρος στο σώμα του παιδιού, ενώ παράλληλα φροντίζουμε ώστε οι δύο ιμάντες να διαθέτουν ειδικό υλικό (βάτες) στο σημείο που ακουμπούν στους ώμους του παιδιού.
 
8. Τέλος, ας έχουμε κατά νου ότι εάν το παιδί μας αντιμετωπίζει οποιασδήποτε φύσεως μυοσκελετικά προβλήματα θα πρέπει οπωσδήποτε να συμβουλευτούμε έναν ειδικό για τα συγκεκριμένα θέματα ιατρό, προτού προχωρήσουμε στην αγορά της σχολικής τσάντας.
 
- See more at: http://praktikesidees.gr/v2/paidi/pws-epilegoume-sxolikh-tsanta/#sthash.nUUVxMHh.dpuf
 Και βέβαια το πιο απαραίτητο είδος για τους μαθητές είναι η σχολική τσάντα. Η προσφορά στο εμπόριο είναι τεράστια σε σχέδια, μεγέθη και κατηγορίες τιμής. Πως όμως εμείς θα διαλέξουμε την κατάλληλη για το δικό μας παιδί; Ποια θα πρέπει να είναι τα βασικά κριτήρια για την επιλογή μας;


1. Δεν αγοράζουμε σχολική τσάντα με τη λογική ότι το παιδί μας θα περάσει με αυτήν όλες τις τάξεις. Στην πράξη με την ίδια τσάντα θα περάσει συνήθως δύο τάξεις καθώς και οι ανάγκες του διαφοροποιούνται αλλά και οι αντοχές της τσάντας δεν θα επαρκέσουν για παραπάνω.
 
2. Δεν ξοδεύουμε κάποιο υπερβολικό ποσό για τη σχολική τσάντα. Ας μην ξεχνάμε ότι σημασία δεν έχει το πόσο κοστίζει η τσάντα αλλά το εάν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του παιδιού μας στη συγκεκριμένη ηλικία και τάξη που βρίσκεται. Σε τελική ανάλυση η τσάντα είναι αναλώσιμη κι έχει ένα συγκεκριμένο – μάλλον σύντομο, κύκλο ζωής.

3. Προτιμούμε τις υφασμάτινες τσάντες που είναι πολύ πιο ελαφριές από τις δερμάτινες. Μη λησμονούμε ότι η τσάντα θα φορτωθεί με τα βιβλία, τα υπόλοιπα σχολικά είδη αλλά και το κολατσιό που θα παίρνει καθημερινά μαζί του το παιδί μας. Όσο πιο ελαφριά λοιπόν είναι η ίδια η τσάντα τόσο λιγότερο θα είναι το συνολικό βάρος που αυτό θα καλείται να σηκώσει καθημερινά. Σύμφωνα μάλιστα με την Ελληνική Παιδιατρική Εταιρία  η σχολική τσάντα δε θα πρέπει να ζυγίζει περισσότερο από το 10% του σωματικού βάρους του μαθητή που τη μεταφέρει.
 
4. Είναι προτιμότερο η σχολική τσάντα που θα επιλέξουμε να είναι τροχήλατη – να έχει δηλαδή ενσωματωμένες ρόδες. Είναι κάτι που βοηθάει ιδιαίτερα στην καθημερινή μεταφορά της.
 
5. Επιλέγουμε μία τσάντα που να διαθέτει αρκετές ξεχωριστές θήκες. Αυτό γίνεται για 2 βασικούς λόγους: α) Για να επιτυγχάνεται η σωστότερη κατανομή του συνολικού φορτίου που θα κληθεί να σηκώσει το παιδί μας και β) Γιατί  το περιεχόμενό της θα αποτελείται από πολλά διαφορετικά πράγματα – όπως βιβλία, κασετίνα, φαγητό κ.ο.κ. Επίσης, καλό είναι να υπάρχει μία ξεχωριστή μικρή θήκη που θα κλείνει με φερμουάρ και όπου θα βάζουμε κάποια πιο "ευαίσθητα" αντικείμενα όπως τα χρήματα που τους δίνουμε για ν' αγοράσουν κάτι από την καντίνα του σχολείου ή τα κλειδιά του σπιτιού.
 
6. Προτού επιλέξουμε τη σχολική τσάντα του παιδιού μας για τη νέα σχολική χρονιά θα ήταν καλό να συμβουλευτούμε τους "παλιότερους". Δεν υπάρχει ασφαλέστερος τρόπος για να μάθουμε τις ανάγκες της συγκεκριμένης σχολικής χρονιάς, από το να ρωτήσουμε κάποιον γονιό που το παιδί του έχει μόλις τελειώσει τη συγκεκριμένη τάξη. Έτσι, σχηματίζουμε μία σαφή εικόνα για τις ανάγκες που θα έχει να καλύψει η τσάντα και προχωρούμε με πιο ξεκάθαρα κριτήρια στην επιλογή της.
 
7. Η σχολική τσάντα που θα διαλέξουμε πρέπει να έχει οπωσδήποτε δύο ιμάντες που θα μπορούν να ρυθμίζονται έτσι ώστε να προσαρμόζονται σε κάθε σωματότυπο. Αποφεύγουμε τις τσάντες με ένα ιμάντα – τύπου "ταχυδρόμου'', καθώς δεν κατανέμουν ομοιόμορφα το βάρος στο σώμα του παιδιού, ενώ παράλληλα φροντίζουμε ώστε οι δύο ιμάντες να διαθέτουν ειδικό υλικό (βάτες) στο σημείο που ακουμπούν στους ώμους του παιδιού.
 
8. Τέλος, ας έχουμε κατά νου ότι εάν το παιδί μας αντιμετωπίζει οποιασδήποτε φύσεως μυοσκελετικά προβλήματα*θα πρέπει οπωσδήποτε να συμβουλευτούμε έναν ειδικό για τα συγκεκριμένα θέματα ιατρό, προτού προχωρήσουμε στην αγορά της σχολικής τσάντας.


ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ !!!

 


πηγή: praktikesidees.gr

Δευτέρα, 1 Σεπτεμβρίου 2014

Στον Τρυγητή σιτάρι σπείρε και στο πανηγύρι σύρε




Νατος κι ο Σεπτέμβρης... 
Έτοιμος να μας καλωσορίσει 
στην αγκαλιά του φθινοπώρου.
Σεπτέμβριος ο Τρυγητής και 
μήνας που ανοίγουν τα σχολεία...
 




Μάρτη και Σεπτέμβρη ίσια τα μεσάνυχτα (ισημερία).

Τον Τρυγητή τ’ αμπελουργού πάνε χαλάλι οι κόποι.

Αν ίσως βρέξει ο Τρυγητής, χαρά στον τυροκόμο.

Στον Τρυγητή σιτάρι σπείρε και στο πανηγύρι σύρε.

Του Σεπτέμβρη οι βροχές πολλά καλά μας φέρνουν.

Του Σταυρού σταύρωνε και δένε.
Του Σταυρού σταύρωνε και σπέρνε.

Του Σταυρού κοίτα και τ’ Αϊ-Γιωργιού ξεκίνα.

Βοηθάει ο Αϊ-Γιάννης και ο Σταυρός, γιομίζει το αμπάρι κι ο λινός. 

Θέρος, τρύγος, πόλεμος.

Τον Σεπτέμβρη τα σταφύλια, τον Οκτώβρη τα κουδούνια.
 
 
ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΚΑΙ 
ΚΑΛΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ !!!